söndag 28 september 2008

dagen bak och fram

Har nog inte gjort mycket idag. Eller är det kanske så att man har för stora krav på helgen?? Vad är realistiskt att hinna egentligen?

Ska hinna så mycket känns det som. Sitter å planerar en det ena än det andra. Saker som jag VILL/BÖR/ och MÅSTE göra och hux flux har hela dagen gått å det enda jag hunnit är just planera.

Hoppas ni känner igen er. Vill ju inte vara den enda tidopptemisten här..

Det finns som sagt saker jag VILL göra. Det är oftast dem sakerna som blir gjorda. det kan vara gå till lena och dricka en kopp kaffe, sen gå til Monika å ta en till.. Det kan också vara äta godis å se TV med Tristan i sängen, eller baka eller som nu, blogga..

Det finns ju så klart saker jag VILL göra som jag inte gör, men det är oftast ekonomin som sätter hinder där. Ex renovera badrum/T´s rum/gästrum och mitt sovrum.. + tapetsera i kök-vardagsrum och trappen..mm mm

Sen finns det ju saker jag BÖR göra. Det är oftast det jag planerar så stort att göra. EX. bära in veden, repa bilen, tvätta fönster, fålla upp mina gardiner, fixa klart min gudsons present, kratta, plantera ljung och göra fint ute på gården. BÖR-listan är ganska lång.. å har en otrolig inverkan på klumpen imagen jag har om kvällarna.

Det är BÖR-listan som jag innan helgen tror att jag ska ta i tu med, men som jag inser EFTER helgen inser bara blivit längre.

MÅSTE-listan kan vara nog så jobbig vissa dagar,men som annars sköts ganska automatiskt. Det handlar om att kliva upp, laga mat vid ett antal gånger åt sig och pojken under dagen, se till att det finns kläder att ha på sig, och tvätta dem om det inte finns rent.

MÅSTE-listan är alltså istort sett att vara hel, ren, mätt o belåten. Jag klarade alla måste idag. =)

Så även om jag inte kanske gjort allt jag BORDE och VELAT så har ännu en helg gått. I morgon är det måndag och till veckan SKA jag ordna med veden.. Tror jag..

-K-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar