måndag 17 juni 2013

Galna hemmamorsan

Ja vad ska man säga? Allt förfaller här hemma.
Eller rättare sagt jag har förfallit rätt mycket och orkar inte hålla efter så som jag borde. Vilket resulterat i att det ser ut som skit här hemma.

Visst att vi inte drar fram så mycket som om T vore liten, men tvättkorgen full. Smulor överallt och spår av ett inomhusliv som pågått en helg finns ändå.

Dammsög idag, vilket var på tiden. Detta stenhus får det att bli damm på en sekund, och i och med värmen öppnas fönstrena å då kommer det in pollen och små löv å annat smått o gott.

Tog tag i mina för långa gardiner också, ides inte fålla eller så. Klippte bara av dem på känn. Lite för långa skulle jag låta dem vara så att jag en annan dag kunde fålla.
Gick så där. 3 av 4 funkade. Men en vart för kort i ena hörnet. Klippte typ 1 dm snätt från start till slut. :-/

Jaja 75%rätt gjort. Måste väl räknas som okej.

Tristan har haft en bra helg. Han är inte lika gul som han varit och han har inte haft ont på flera dagar. Inte så där ont att han klagar iallafall.
MEN då har vi bara vart hemma och typ inne hela tiden oxå. Vi går ut å gör något rätt 'lugnt' varje dag. Som idag gick/åkte longboard till biblioteket och sen fikade med mina föräldrar på konditoriet bredvid. Å igår promenad till en lekplats och försökte flyga med en drake (som visade sig sakna en väsentlig del.

Inte mycket aktivitet, men han säger att han inte orkar så mycket, så vi ser på film/tv, snackar, och spelar Playstation/dator mest hela tiden.
Jag känner att jag håller på att bli galen innanför dessa väggar!!

Med det är okej. Tycker mig se ett samband mellan mycket aktivitet av mer fysisk karaktär och hans kräkningar/smärta/ gulhet. Dessutom så är det ju förhoppningsvis inte en så jätte lång period vi snackar om.

Tills dess finns det många meter gardin jag kan gå lös på..

-k-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar