fredag 6 september 2013

fuck fuck FUUUCK

Tänk er det här.

Det är torsdag eftermiddag, Tristan är hos en kompis och solen lyser. Jag är hemma, börjar planera middag i huvudet samtidigt som jag pratar med en kompis i telefon.
Börjar således plocka fram ingredienser till hummus och lägger på med polaren.

sen härnder det. *pling* låter telefonen och jag sneglar mot  luren å ser början på ett meddelande från min bästa vän i Jokkmokk.
Jag ser början av meddelandet å där står det. 'Varför har du lagt upp den där bilden på dig bakifrån och..'

Mer hinner jag inte läsa innan skärmen släckts ner å hjärtat fryser till is. Vitlöksklyftan jag höll på att skala flyger genom köket när jag i nån millisekund kastar mig på telefonen. Hoppet av att det ska vara ett dåligt skämt dör när jag öppnar telefonen och ser just en halvnaken bild på mig själv.
Den är tagen i ett svagt ögonblick och i utbildningssyfte en dag tidigare. en klassisk 'före bild'. Lika grå, lika deppig å hängig som alla 'före-bilder'

Fokus är my ass, eftersom det är den som ska formas i en så kallad squat challenge. Jag å Sandra är heltaggade och ska göra det här som en kul sak ihop.

Men istället för att denna bild i mitt fotoalbum i MIN telefon För mig som en påminnelse vart jag INTE ska, så har jag nu blottat mig inför ex:ets mosters man, avlägsna gamla klasskamrater, min chef, mostrar, Tristans kompisar å deras föräldrar, ja å så alla andra vanliga vänner så klart.

vissa hann ju gilla bilden också. så då kommer den väll upp på deras sida antar jag.. nån kommenterade.. ja det hinner gå fort. många hinner se...

vad som inte gick fort var ju att få bort skiten. Jag katastrof klickade på telefonen om och om igen, hårdare och hårdare å hårdare. Tror jag typ skrek också innan jag förstod att det var lika bra att gå in via datorn. Så in där.. ÄNNU VÄRRE upplevelse när rumpan kommer upp i en större skärm. GAAAAHHHH

börjar med att försöka få den att bara synas för mig.
Sen kommer jag äntligen till "tabort" knappen.. tror att den försvinner. För en sekund så kommer andningen tillbaka och synen börjar klarna utan de där svarta prickarna som börjat visa sig högst upp i synfältet pga den konstanta hyperventilationen.

Skriver ett nytt inlägg där jag dementerar all eventuell inblandning till att jag frivilligt lagt upp något.. Ringer upp Tristans faster som jag ser kommenterar och har svin roligt åt hela spektaklet. Hon fortsätter skratta sig harmynt å berättar att hon fortfarande ser bilden.

Jag skriker något i stil med att hon ska spama den å att vi måste be alla uppdatera sin facebook. Tror jag också säger att jag minsann ska 'ringa facebook' vilket hon också tycker är ofantligt roligt.

Bilden har varit ute i 44 minuter när Ellen (fastern) äntligen meddelar att hon inte längre kan se den.

Och även fler kommenterar nu att 'det är lugnt karin, den syns inte längre' vilket för mig bara är ett bevis på hur många som faktiskt har sett den.

Summa summarum.. jag ska inte träna å ALDRIG mer ska jag ta kort på min halvnakna kropp igen.!!!!

-K-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar